FAQ

CZY DOKONUJĄC REZERWACJI MAM PEWNOŚĆ, ŻE SAMOCHÓD BĘDZIE NA MNIE CZEKAĆ?

Tak. Jeśli dokonasz rezerwacji telefonicznie, mailowo czy poprzez naszą stronę a nasz pracownik Ci potwierdzi że samochód jest dostępny, gwarantujemy że otrzymasz w naszej firmie samochód.

NA JAK DŁUGO MOGĘ WYPOŻYCZYĆ AUTO?

FatCar oferuje wynajem już nawet od 24h jak i wynajem na kilka miesięcy. Skontaktuj się z nami i podaj okres najmu jaki cię interesuje a my postaramy się przygotować ofertę dla ciebie.

CZY MOŻNA WYNAJĄĆ FOTELIK?

Oczywiście, FatCar oferuje dużą gamę fotelików dziecięcych. Wystarczy podać wagę i wiek dziecka a dopasujemy najlepszy fotelik dla Twojego dziecka.

CZY W OKRESIE ZIMOWYM SAMOCHODY SĄ WYPOSAŻONE W OPONY ZIMOWE?

Tak. Wszystkie nasze pojazdy są wyposażone w adekwatne do pory roku ogumienie.

CO JEŚLI DOSTNĘ MANDAT?

Jest Twój. Musisz go zapłacić.

CZY SAMOCHÓD MUSZĘ ZWRÓCIĆ UMYTY?

Tak. Klient zawsze otrzymuje samochód od FatCar posprzątany i umyty i w takim samym stanie samochód powinien zostać zwrócony. Jeżeli klient nie chce albo nie będzie mógł umyć auta przed zwrotem prosimy o poinformowanie o tym obsługę, która doliczy opłatę za mycie do kosztów wynajmu.

CO JEŻELI PO KOLIZJI AUTO NIE NADAJE SIĘ DO DALSZEJ JAZDY BĄDŹ ULEGŁO AWARII?

Należy skontaktować się z nami a udzielimy niezbędnej pomocy. W przypadku kolizji gdy auto jest niezdatne do dalszej jazdy podstawiamy auto zastępcze lub zwrócimy kwotę za niewykorzystane dni najmu.

CZY MOŻNA PRZEDŁUŻYĆ WYNAJEM AUTA?

Tak. Należy o tym fakcie poinformować nas nie później niż 48h przed końcem wskazanego w umowie okresu najmu. Warunkiem przedłużenia jest dokonanie z góry opłaty za dodatkowy okres najmu poprzez: </p><ul> <li>przelewy online</li> <li>opłatę w placówce wynajmującego</li> <li>lub wpłatę w banku BZWBK na rachunek o numerze 14 1090 1854 0000 0001 3287 6983</li> </ul>

CO NALEŻY ZROBIĆ, GDY DOSZŁO DO KOLIZJI I JAKIE KOSZTY PONOSI WYNAJMUJĄCY?

Należy zabezpieczyć pojazd. Użytkownik auta jest zobowiązany do jak najszybszego skontaktowania się z wynajmującym oraz wezwania policji na miejsce zdarzenia. Aby uniknąć wysokich kosztów związanych z naprawą auta w ofercie posiadamy dodatkowe ubezpieczenie – zniesienie udziału w szkodzie, dzięki niemu klient nie jest obciążany kosztami naprawy.

CZY MOŻNA WYJECHAĆ POZA GRANICE POLSKI?

Tak. Przed wyjazdem poza granice RP wymagany jest wcześniejszy kontakt, z zapytaniem o zgodę na wyjazd do danego kraju.

CZY AUTO MOŻE PROWADZIĆ INNA OSOBA NIŻ WYNAJMUJĄCY?

Tak, ta opcja jest darmowa . Należy jedynie o tym fakcie poinformować konsultanta w trakcie dokonywania rezerwacji lub kierowcę najpóźniej podczas odbioru pojazdu. W tym celu należy przesłać dokument tożsamości i ważnego prawa jazdy dodatkowego kierowcy.

JAK WYGLĄDA ODBIÓR AUTA?

Przed odbiorem kontaktujemy się telefonicznie z klientem w celu ustalenia miejsca przekazania pojazdu. Posiadamy zarówno gotową umową jak i protokół przekazania pojazdu. Wynajmujący podpisuje w/w dokumenty w trakcie przekazania pojazdu.

CZY SAMOCHODY WYPOŻYCZALNI FATCAR SĄ UBEZPIECZONE?

Tak, wszystkie samochody w naszej firmie, posiadają niezbędne ubezpieczenia AC/OC/NNW/ASSISTANCE.

CO MUSZĘ ZROBIĆ PRZY ZWROCIE AUTA?

Zabierz wszystkie swoje rzeczy z auta. Sprawdź zawsze z pracownikiem czy auto nie jest uszkodzone i czy auto jest zatankowane do pełna. Zwróć kluczyki oraz dokumenty od auta.

KIEDY ZOSTANIE ZWRÓCONA KAUCJA?

Kaucja w gotówce jest zwracana przy odbiorze auta przez naszego pracownika.

CZY PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIORĄC UDZIAŁ W KOLIZJI, DO KTÓREJ DOSZŁO NIE Z MOJEJ WINY?

Nie. Przedstawiając nam notatkę z miejsca zdarzenia, stwierdzającą sprawcę i jego polisę OC, Klient nie jest w żaden sposób pociągnięty do odpowiedzialności. I to my załatwimy wszelkie formalności w towarzystwie ubezpieczeń, a Tobie podstawimy auto zastępcze, byś mógł kontynuować podróż.

JAK ROZWIĄZANA JEST SPRAWA PALIWA I TANKOWANIA AUT?

Samochód należy zwrócić z takim samym stanem paliwa z jakim go otrzymasz.

JAKI JEST WARUNEK WYNAJMU AUTA I LIMIT WIEKOWY?

Warunkiem wynajmu auta jest ukończenie 21 lat oraz, prawo jazdy od co najmniej roku.

JAKIE DOKUMENTY SĄ POTRZEBNE, ABY WYNAJĄC SAMOCHÓD?

Wymagane jest prawo jazdy potwierdzające uprawnienia do kierowania samochodem jak również drugi dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.

CZY PODSTAWIACIE AUTA NA LOTNISKO?

Tak. To klient decyduje gdzie odbierze auto, podstawiamy auta w obrębie Poznania, zarówno na Lotniska, dworce jaki pod wskazany przez klienta adres. Możliwe jest podstawienie auta poza Poznaniem. Podstawienie lub odbiór auta poza siedzibę wynosi 40 zł netto.

CZY JEST LIMIT KILOMETRÓW?

W przypadku rezerwacji krótkookresowych do 5 dni limit wynosi 200km, powyżej obowiązuje limit 30 dni -3000 km. limit km podlega negocjacji :)

CZY WYNAJMUJĄC AUTO KONIECZNE JEST WPŁACENIE KAUCJI ZABEZPIECZAJĄCEJ?

Tak. Każdorazowo pobierana jest kaucja w kwocie 1000 PLN. W przypadku segmentu Premium - kaucja pobierana jest zawsze w wysokości 3000 zł.

CENNIK

Obowiązuje od dnia 21.11.2016 r. 1. Obsługa w godzinach 20:00 – 08:00. - 40 zł 2. Wyjazd poza granice kraju za zgodą Wynajmującego 50 zł jednorazowo 3. Zniesienie opłaty za uszkodzenie pojazdu 300 zł jednorazowo 4. Udzielenie informacji na wniosek organów ścigania lub administracji o użytkowniku samochodu, którym dokonano wykroczenia 50 zł

AKCESORIA

Nawigacja do samochodu 10 zł/doba. Od miesiąca – bezpłatnie! Fotelik dla dziecka / podkładka 10 zł/doba. Od dwóch tygodni – bezpłatnie!

KARY

a)Palenie w pojeździe lub przewożenie zwierząt 200 zł b)Opuszczenie przez wynajęty pojazd granic Rzeczypospolitej Polskiej bez zgody Wynajmującego 1000 zł za każdą dobę wynajmu c)Korzystanie z wynajętego pojazdu w sposób niezgodny z przeznaczeniem lub Umową 1 500 zł d)Brak kluczyka 850 zł e)brak dowodu rejestracyjnego, tablicy lub naklejki rejestracyjnej, polisy ubezpieczeniowej 1000 zł F)Brak kołpaka nieoryginalnego 50 zł g)Brak kołpaka oryginalnego 100 zł h) Brak części wyposażenia samochodu nie wymienionych w cenniku opłata wg cennika producenta + 35% i) Uzupełnienie brakującego paliwa 30 zł + koszt paliwa j) Zwrot brudnego pojazdu - sprzątanie 50 zł k) Zabrudzenie tapicerki – pranie 200 zł l) Opłata za uszkodzenia Pojazdu powstałe w trakcie najmu 1000 zł m) Niezwrócenie pojazdu w terminie lub na wezwanie Wynajmującego trzykrotność stawki dobowej za każdą rozpoczętą dobę zwłoki podane powyżej opłaty zawierają 23% podatku VAT

CO SIĘ STANIE JEŚLI SIĘ SPÓŹNIĘ?

Jeżeli już wyjdzie taka sytuacja poinformuj nas jak najszybciej ponieważ może ktoś już czekać na samochód. W innym wypadku FatCar może doliczyć jakąś opłatę za spóźnienie.